Posted on

Propuneri sau Promisiuni NESERIOASE in Vanzari si Marketing

Unul din lucrurile pe care insist la cursurile de Vanzari sau Marketing este ca nu trebuie sa faceti “Propuneri Neserioase”. Ce inseamna asta? Pai lucruri simple de genul:

– sa nu promiti marea cu sarea (proverb romanesc)

– sa te pozitionezi corect (adica sa-ti recunosti locul si sa-ti asumi pozitia respectiva)

– promisiunile tale sa poata fi oricand onorate

– alti clienti sa poata sa valideze faptul ca tu poti livra ce ai promis

– sa ai un pret sustinut intre pragul inferior de credibilitate si cel superior de suportabilitate / atractivitate

– sa nu vinzi gogosi (desigur la figurat)

– sa nu mananci “rahat” (ma scuzati)

…si lista ar putea continua.

Cand vii din exterior si oferi consultanta aduci cu tine si  un anume grad de scepticism care te ajuta sa identifici propunerile neserioase.

Pentru multi este greu sa se “prinda” care sunt aceste propuneri mai ales ca s-au obisnuit cu ele si uneori sunt chiar artizanii lor.

Iata si cateva exemple:

– Intotdeauna livram servicii superioare fata de concurenta! (mai sa fie…)

– Cititorii nostri sunt mai destepti decat cititorii lor (o recunoasteti?)

– Dati-mi voie sa avem o discutie fata in fata si va promit ca o sa va fac o propunere de nerefuzat (deja ma gandesc la prostii :))

– Soft-ul nostru nu are bug-uri (tari baietzii astia)

– Consultantii nostri o sa rezolve toate problemele cu care va confruntati in acest moment. (Oare?)

– Suntem numarul #1 in …. aici urmeaza un segment de piata super inventat si  tras de par, gen: in piata revistelor ce adreseaza tanara moderna care este atenta la tendinte si este atrasa de nou!!!! Mai urmeaza sa zica plaja de varsta, ca este vegetariana si prefera weekend-urile romantice si atunci clar am inteles unde este numarul 1.

Daca la genul asta de propuneri cineva a muncit, a gandit si a oferit solutii, iar uneori chiar daca sunt sesizatepot fi totusi din politete tolerate, dezamagirea mare a potentialului client vine atunci cand i se serveste direct, ce credeti? O MINCIUNA. Da ! Ati citit bine. Iata una gogonata rau.

Anul trecut pe 31 Decembrie eram la cumparaturi intr-un hipermarket si ce vad….

 

Carte ulcer cu vindecare pe baza de mancare!
Ce am gandit prima oare: "Carte despre vindecarea ulcerului prin mancare, multe feluri de mancare"

Sincer am crezut ca nu vad bine. De pe site-ul colonhelp.ro (gasit printr-o cautare pe Google) aflu urmatoarele:

In 1906 a fost descoperit un microorganism, denumit Helicobacter pylori, care lezeaza tesuturile stomacului si duodenului, ducand la dezvoltarea ulcerului.
Terapia medicamentoasa: tratament antibiotic de eradicare a bacteriei Helicobacter pylori (tripla asociere: claritromicina + amoxicilina + omeprazol).

Hopa 🙂

Am rude care au avut ulcer si au ajuns la bisturiu inainte de descoperirea tratamentului medicamentos (prin anii ’90 parca) si care cred ca ar fi cumarat genul asta de carte. Dar in 2012?

Fratilor, ulcerul se vindeca folosind antibiotice si nu mancare!

Daca genul asta de situatie ar fi fost transpusa intr-un scenariu B2B iar eu as fi fostclient cred ca l-as fi dat pe vanzator afara iar pe marketer (vinovat in cazul de fata) l-as fi acuzat de excrocherie sau impostura.

Asta este genul de reactii emotionale pe care interlocutorii vostri le traiesc atunci cand ii bombardati cu propuneri neserioase.

Deci… Aveti grija ce promiteti, unii din clienti s-ar putea sa fie atenti.

Dati-mivoie sa va urez: “La propuneri cat mai Serioase”.

Pe curand!

 

PS Featured image offere free by nuttakit / FreeDigitalPhotos.net

5 thoughts on “Propuneri sau Promisiuni NESERIOASE in Vanzari si Marketing

  1. bune comentarii! si din viata reala! sunt exact greselile facute in general de vanzatorii incepatori, neexperimentati, speriati de clienti, si care aplica eventualele scripturi de vanzare in litera lor

  2. Salut,

    Propuneri si promisiuni neserioase sunt la tot pasul ce mi se pare mie trist este ca unii vanzatori nici nu constientizeaza ca este asa. Au invatat “niste vorbe” si “baga din top”. Mai mult decat atat nici nu doresc sa depaseasca momentul pentru ca oricum ce fac ei e “bine ma…” doar vin ceva ceva rezltate … ce vrei pe “ceata” asta.

    Pe de alta parte si interlocutorii lor cateodata sunt cam la acelasi nivel si uite cum se leaga lucrurile si ne complacem in mediocru conform zisei “las-o ma … ca merge asa”.

    Ce-mi place mie la post-ul asta e ca mi se pare pe bune si poate citeste cineva si se identifica in poza si-l mai pune pe ganduri putin.

  3. Iti dau perfecta dreptate.
    Sunt suficienti vanzatori care se comporta asa si crede-ma am vazut multi la viata mea.
    Din pacate, de foarte multe ori propunerile sau promisiunile neserioase sunt inghitite fara clipire de clienti. Mai tarziu, constientizeaza si le pare rau ca au facut respectiva achizitie (dar e tarziu).
    La nivel individual nu cred ca este o mare problema insa la nivelul organizatiei (de vanzari) poate fi o cale sigura catre dezastru.
    Oricum imi place foarte mult articolul pentru ca spune lucrurilor pe nume. Cred insa ca este greu ca vanzatorii si sefii lor sa scape de aceste apucaturi.
    La final vreau sa spune ca am scris cel mai bun comentariu la articol postat in jurul orei 14.50.
    Crede-ma pe cuvant…

    1. Mi-a placut propunerea neserioasa de la sfarshit. Deci “cel mai bun comentariu la articol postat in jurul orei 14.50”.

      Tare

  4. […] 1) Posted on 05/03/2012 by Marian Stirbescu Share Am mai scris despre subiectul “Propuneri sau promisiuni neserioase” in luna februarie. Pentru ca am senzatia ca nu am “varsat” tot, m-am gandit sa […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *