Posted on

Provocarea Pinterest, noua retea sociala – simplu, foarte simplu si mai SIMPLU

La inceputul saptamanii am primit o noua provocare din partea lui Allen. Sa publicam un articol despre Pinterest, noua retea sociala care pune accentul pe simplu si mai ales pe vizual. Am primit draftul de articol cu interes pe care l-am editat si la care am mai adaugat cateva statistici. De ce sa nu vorbim de Pinterest si in articole daca tot vorbim la Cursul de Marketing Practic B2B?

Pai asta e ideea… Articolul a iesit destul de interesant, l-am publicat acolo unde-i e locul, adica pe salesprocess.ro, deci daca doresti sa-l citesti  il gasesti aici: “Cum a ajuns Facebook o retea prea complicata si ce punem in locul ei”.

Pe durata editarii articolului am dat si de cateva date care au fost incluse in articol si pe care as vrea sa ti le impartasesc, daca nu sa le “sheruiesc”, respectiv:

1. Tot ce faci pe această retea este să încarci imagini pe care le etichetezi, plus să spui ce imagini îţi plac la alţii, care şi ei fac acelaşi lucru. Atâta tot!

2. Pana in acest moment Pinterest a captat atenția în special a publicului de sex feminin. Peste 90% din utilizatori sunt femei si o grămada de companii care îşi doresc să comunice cu acest segment sunt deja prezente (Time, Wall Street Journal, Coldwell Banker, Mashable, Home Depot si altele).

De ce stau fetele pe Pinterest?

3. Un studiu publicat de RJ Metrics, arată că ceea ce se publică acoperă următoarele domenii:

  • Casă – 17.2%
  • Hobby-uri de lucru manual (Arts & Crafts) – 12.4%
  • Style / Fashion – 11.7%
  • Food  – 10.5%
  • Insipration /Education – 9%

Per total, efectul viral este coplesitor. Peste 80% din pins (echivalentul unui post) sunt “repins”(echivalentul share-ului din facebook)

4. Intr-un articol publicat pe 7 februarie 2012 pentru TechCrunch, Josh Constine mentiona faptul ca Pinterest a ajuns la un numar de 11.7 milioane de vizitatori / luna, fiind reteaua sociala care a depasit  cel mai rapid pragul de 10 milioane de vizitatori.

Conform comScore, timpul mediu pe care un utilizator Pinterest il petrece in fiecare luna este de 98 de minute comparativ cu 2.5 ore pe Tumblr sau 7 ore pe Facebook.

5. Modul de lucru are ceva din Twitter (Follow & Follow back) dar si ceva din Facebook:

a) Pins = Update Status
b)Repins = Share
c) Like = ….Like

Am apreciat aspectul vizual, unic pe care il dau toate aceste imagini, iar navigarea bazata pe imagini este foarte atractiva (si da dependenta!!!).

Desi nu am terminat de completat profilul, ma gasiti la http://pinterest.com/marianstirbescu/

La final: Iti faci si tu cont pe Pinterest?

One thought on “Provocarea Pinterest, noua retea sociala – simplu, foarte simplu si mai SIMPLU

  1. Poate exista, insa nu m-am prins eu – poti sa postezi comentarii doar prin interfata asta sau poti posta direct cu google/facebook/etc.?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *